Wygląd

Nazwa

Cena

Typ

Obrona

Opis

Zbroja skórzana

150

Zbroja skórzana

4

Zbroja skórzana jest najlżejszym i najłatwiejszym w noszeniu pancerzem, choć nie zapewnia tak dobrej ochrony jak cięższe zbroje. Skóra, z której wykonano tę zbroję, nie została odpowiednio przygotowana i jeszcze do teraz cuchnie chemikaliami.

Zbroja ćwiekowana

250

Zbroja skórzana

6

Ta skórzana zbroja jest wzmocniona brązowymi nitami, a nie pasami skóry. Taka konstrukcja sprawia, że jest ona trochę silniejsza, ale i cięższa.

Oficerska zbroja skórzana

450

Zbroja skórzana

10

Zwykła zbroja skórzana, choć pewne zaklęcie powoduje, że materiał jest bardziej odporny na ciosy bez zwiększania wagi.

Regnańska zbroja skórzana

750

Zbroja skórzana

16

Standardowa zbroja skórzana dla oficerów Floty Wojennej Regny. Podczas produkcji wszystkie takie pancerze zostają magicznie wzmocnione, a ich waga zostaje zmniejszona.

Królewska zbroja skórzana

1150

Zbroja skórzana

24

Wykonano niewiele takich pancerzy, a wszystkie zamówiła rodzina królewska Erathii - Gryphonheart. Ten egzemplarz może pochodzić z jednego z trzech miejsc: mógł zostać skradziony z pałacowej zbrojowni, zabrany z pola walki lub zrabowany z grobu.

Kolczuga

400

Kolczuga

8

Kolczuga składa się z małych, połączonych ze sobą metalowych kółeczek. Wygląda na to, że ktoś ich zapomniał naoliwić albo zostawił ją na deszczu, gdyż pod pachami i koło kołnierza zaczęła się zbierać rdza.

Stalowa kolczuga

600

Kolczuga

12

Ta kolczuga została wykonana ze stali i jest lżejsza od podobnych zbroi z żelaza. Do jej stworzenia użyto cienkich pierścieni, ale stal nadaje im dużą wytrzymałość.

Świetna kolczuga

900

Kolczuga

18

Stal najwyższej jakości wzmocniono ćwiekowaną skórą, która minimalizuje skutki ciosów i zmniejsza wagę. Skórzane części odznaczają się dużym artyzmem wykonania.

Oszałamiająca kolczuga

1300

Kolczuga

26

Odznaczająca się zbroja miała pomagać w rozróżnianiu dowódców podczas bitwy. Oprócz ładnego wyglądu, ta zbroja wyróżnia się lekkością i jest najbardziej elastyczna.

Złota Kolczuga

1800

Kolczuga

36

Bardzo rzadka zbroja wykonana w Niebiańskich Kuźniach Gubernatora Padisha przed Ciszą. Kiedyś takie zbroje nosili tylko najwyżsi dowódcy. Zaletą tej zbroi nie jest tylko wygląd, jest ona lekka, silna i bardziej elastyczna niż jakakolwiek inna zbroja na świecie.

Zbroja płytowa

1000

Zbroja płytowa

20

Zbroja płytowa jest najsilniejszym dostępnym pancerzem. Jest cięższa od innych a jej noszenie wymaga dużego doświadczenia. Ten egzemplarz wykonano z żelaza, w jego konstrukcji nie ma nic niezwykłego.

Wspaniała zbroja płytowa

1400

Zbroja płytowa

28

Ta zbroja płytowa została wykuta w erathiańskiej zbrojowni. Nosi ona znak: B.R., Odlewnia Steadwicka, 1151. To inicjały Byrona Rockermanna, Królewskiego Płatnerza Erathii. Jego dzieło jest eleganckie i odpowiednio wytrzymałe.

Szlachetna zbroja płytowa

2700

Zbroja płytowa

54

Zbroja tak wspaniała, że może pochodzić tylko od samego Mistrza - Mekoriga Ślepego. Choć ten egzemplarz nosi inicjały jego syna, Kaseva Mekoriga. Złączenia nie stawiają oporu, a metal składa się z trzech warstw, co sprawia, że zbroja jest cienka i lekka, ale niesamowicie mocna. Oprócz tego jest także wygodna.

Goblińska tarcza

200

Tarcza

6

Prosta, stara tarcza. Brzydka, ale praktyczna.

Drewniana tarcza

300

Tarcza

7

Tę tarczę wykonano z drewna oprawionego żelazem. Jest ciężka, ale solidnie skonstruowana i w dobrym stanie.

Jeździecka tarcza

400

Tarcza

9

Ta wąska tarcza przeznaczona jest do walki konnej, choć równie dobrze może jej używać piechur. Wykonanie jest dobre, a materiały solidne - powinna oprzeć się bezpośredniemu pchnięciu włócznią.

Srebrna tarcza

500

Tarcza

13

Ta tarcza, wykonana z lekkiego materiału, nosi znak zbrojowni Kelebrimskiej. Choć materiał jest lekki, to jednak odznacza się dużą odpornością.

Finaksańska tarcza

800

Tarcza

19

Takie tarcze wykonywano w imperium Fynaksańskim podczas swojego krótkotrwałego okresu panowania na stepach południowej Erathii (790-864). Do ich wykonania używano staltu, materiału, który łatwo było zaczarować i który przyczynił się w znaczny sposób do stworzenia fynaksańskiej potęgi wojskowej. Niestety, złoża staltu nie były zbyt obfite i Fynaksia ugięła się w 864 P.C. pod przewagą elfickich wojsk.

Drewniany puklerz

100

Tarcza

4

Mały, drewniany puklerz zaprojektowany do obrony przed strzałami, ale tak, by nie krępował ruchów. Jakość nie jest najlepsza, ale powinien spełniać swoje zadanie.

Brązowa tarcza

200

Tarcza

6

Brązowe tarcze są lżejsze niż tej samej wielkości żelazne tarcze, choć nie są tak mocne.

Metalowa tarcza

300

Tarcza

8

Ładny, czerwony wzór na tej tarczy oznacza, że pochodzi z Deyii, a ta farba wcale nie jest farbą. Emulsyfikatory i środki konserwujące pomagają jej zachować oryginalny kolor...

Tarcza ze stopu

450

Tarcza

12

Recepta na mieszaninę metali, z których wykonywano takie tarcze, już dawno została zapomniana. Wielokrotnie próbowano odkryć skład, ale bez powodzenia. Na początku wcale nie posiadały żadnej magii - jakiekolwiek zaklęcia, które teraz posiadają musiały zostać rzucone później.

Majestatyczna tarcza

750

Tarcza

16

Ciemny, złoty kolor tych tarcz jest zarazem ich mankamentem. Niebiańska Kuźnia odrzuciła około pięćdziesięt takich tarcz po tym, jak odkryto to uchybienie. Choć z wadami, te tarcze ustępują tylko tym, które zostały wykute w kuźni w okresie jej świetności.

Rogaty hełm

60

Helm

2

Ten tani hełm nadaje się raczej na bal przebierańców niż na wojnę. Rogi przyklejono do skórzanej podstawy, którą pomalowano na czarno, żeby nadać jej groźniejszy wygląd. Materiał jest słaby i pewnie rozpadnie się w najmniej odpowiednim momencie.

Hełm poborowego

260

Helm

6

Prosty styl i jednakowy wzór tych hełmów zostały zaprojektowane po to, by widok ich niezliczonych szeregów wywoływał przerażenie wśród przeciwników.

Pełny hełm

460

Helm

8

Ten wzór hełmu jest używany wśród Elfów w Erathii od czasów przed Ciszą. Wykonano go ze srebra i stali, co sprawia, że jest bardzo mocny.

Fynaksański hełm

660

Helm

10

Te hełmy, noszone przez Fynaksańskich Dragonów kilkaset lat temu, są niezwykle elastyczne i mocne. Składają się z dwóch pasów smoczej skóry połączonych stalowymi nitami.

Hełm Mogreda

860

Helm

12

Te hełmy wykonano w połowie z czaszki okropnej bestii Mogreda z Karigoru, są caraz rzadsze, gdyż Mogredy są już na wyginięciu. Kiedyś z dwóch czerwonych punktów na przodzie wyrastały czerwone, zatrute rogi.

Wieśniaczy kapelusz

20

Helm

0

Zwyczajny kapelusz z piórkiem, które dodaje mu nieco uroku.

Podróżniczy kapelusz

100

Kapelusz

0

Prosty kapelusz, który ma chronić głowę podróżnego przed słońcem i kurzem.

Wymyślny kapelusz

200

Kapelusz

0

Ten najnowszy krzyk mody nawiązuje do stylu klasy pracującej. Jednak nie sam kapelusz jest tak modny, ale robotnicy, których młoda szlachta próbuje naśladować - zresztą robotnicy także próbują naśladować szlachtę.

Korona

250

Korona

0

Takie niedrogie korony nosiły gobliny naśmiewając się z ludzkich zwyczajów. Zrobiona z brązu, a klejnot wykonano ze szkła.

Szlachecka korona

450

Korona

0

Ładna, choć trochę pretensjonalna korona ze złotym liściem i dużym ametystem. Dobrze pasuje do tobie podobnych.

Królewska korona

650

Korona

0

Korony tego typu zazwyczaj tworzono przy użyciu magii, dzięki której uzyskiwały odporność na magię. Jeżeli ten egzemplarz nie posiada magicznych właściwości, to chyba ktoś z niewiadomym powodów nie dokończył jego produkcji.

Skórzany pas

40

Pas

0

Wieśniaczy pas. Ten jest wykonany ze złej jakości skóry i zardzewiałych żelaznych nitów.

Świetny pas

100

Pas

0

Dobrze wykonany pas ze wspaniale wyprawionej skóry. Klamrę zrobiono z polerowanego srebra.

Mocny pas

225

Pas

0

Obskurny, ale dobrej jakości skórzany pas. Prawdopodobnie pochodzi z zachodniej Erathii.

Srebrny pas

450

Pas

0

Ładnie zrobiony stary, srebrny pas, choć dobrze zadbany. Nie ma żadnych śladów zużycia na ogniwach, choć klamra jest nieco wytarta.

Pozłacany pas

600

Pas

0

Ten przesadnie ozdobny pas wykonano z 12 karatowego złota. Na każdym ogniwie znajduje się niskiej jakości rzeźbienie. Zupełny brak smaku, choć na pewno dużo kosztuje.

Skórzana peleryna

50

Peleryna

1

Prosta peleryna podróżnego.

Myśliwska peleryna

150

Peleryna

3

Peleryna myśliwego w kolorze zielonym, co ma ułatwić ukrycie się w lesie. Nie ma na czym zawiesić oka, ale spełnia swoje zadanie.

Łowiecka peleryna

250

Peleryna

5

Ta peleryna, utkana z roślin rosnących w Tulareańskim Lesie, jest tradycyjnym strojem elfickiego Łowcy.

Elegancka peleryna

450

Peleryna

7

Ta peleryna odznacza się jakością, którą upodobali sobie szlachcice i królowie. Trudno znaleźć lepszą.

Chwalebna peleryna

750

Peleryna

9

Prawie wszystkie peleryny podobne do tej posiadają jakieś magiczne właściwości. Czarnoksiężnicy z Nighonu zatrudniają wielu zniewolonych mentalnie ludzi, którzy ciężko pracują tkając i nadając pelerynom magiczne właściwości.

Rękawice

100

Rękawice

3

Niskiej jakości żelazne rękawice z miękką podpinką, która ma zapobiegać powstawaniu pęcherzy.

Stalowe rękawice

250

Rękawice

6

Ta para rękawic jest zrobiona ze stali i mosiężnych ornamentów na zewnętrznej części dłoni i na części tylniej. Dobrze zachowana i naoliwiona.

Srebrne kolcze rękawice

450

Rękawice

8

Te rękawice, będąće zachwycającym osiągnięciem techniki, zostały wykonane w Krasnoludzkich warsztatach w Kamiennym Mieście. Ich jedyną wadą jest to, że skóra ich właściciela często wchodzi między złączenia, co wywołuje bolesne zadrapania.

Rękawice ze smoczej skóry

650

Rękawice

10

Rękawica wysokiej jakości, zapewnia zarówno elastyczność ruchów jak i ochronę. Złączenia są wzmocnione, ale są wystarczająco ""miękkie"", żeby umożliwić prawie normalny ruch dłoni.

Rękawice Mogreda

850

Rękawice

12

Te rękawice, zrobione ze skóry okropnej bestii Mogreda z Karigoru, są silne, elastyczne i odporne na magię. Kiedyś z dwóch czerwonych punktów na grzbiecie wyrastały czerwone, zatrute rogi.

Skórzane buty

50

Buty

2

Te budy zrobiono z miękkiej skórki, żeby lepiej leżały. Niestety, w czasie walki nie zapewniają najlepszej ochrony.

Płytowe buty

250

Buty

6

Ta para skórzanych butów została wzmocniona stalowymi płytkami na górnej części stopy i w okolicach goleni.

Myśliwskie buty

450

Buty

8

Wysokiej jakości buty z Erathii. Ta para posiada zwykłe cechy Erathiańskiego rzemiosła: miękkość, odporność na wodę. Dodatkowo buty są bardzo ciche.

Rycerskie buty

650

Buty

10

Buty z polerowanego srebra z aksamitnym wnętrzem. Są lżejsze niż stalowe i o wiele bardziej wygodne. Wygląd też mają niczego sobie.

Paladyńskie buty

850

Buty

12

Te buty wykonano w warsztacie Byrona Rockermanna i należą one do najlepszych na świecie. Do ich produkcji użyto srebra i stali. Są niesamowicie mocne, ale dobrze pasują i są elastyczne tak, gdzie trzeba.

Relikwie

Wygłąd

Nazwa

Wartość

Typ

Obrona

Opis

Zbroja gubernatora

20000

Kolczuga

36

(Połowa obrażeń z ataków pociskami, +10 do wszystkich statystyk) Używana przez Kolonialnego Gubernatora Padisha w Czasie Ciszy, ta wspaniała zbroja często pojawiała się w opowieściach o ukrytych skarbach. Tak jak większość produktów pochodzących z Niebiańskiej Kuźni, jest prawie niezniszczalna. Teraz już żadna kuźnia nie wyprodukuje podobnego pancerza.

Yoruba

20000

Zbroja płytowa

60

(Odporność na choroby, obłęd paraliż, truciznę, sen i zamianę w kamień, Wytrzymałość +25) Yoruba, nazwana tak na cześć swego twórcy i właściciela, jest niezwykle mocna i odporna na magię. Z powodu dużego kosztu stworzenia pancerza, ta zbroja płytowa była robiona po kawałku - co zresztą widać. Różne części zrobiono z różnych metali, najcenniejsze są płyty na piersiach. W nich właśnie znajdują się dwie dziury po przebiciach, których właściciel nigdy nie naprawił, prawdopodobnie z sentymentu.

Skórzana zbroja Harecka

30000

Zbroja Skórzana

30

(Kradzież +5, Rozbrajanie +5, Chodzenie po Wodzie, Szczęście +50, Wszystkie Odporności -10) Tą zbroję skórzaną wykonano w zbrojowni Regnańskiej zbrojowni specjalnie dla Harecka Pierwszego, Pana Regny, Imperatora Bezkresnego Oceanu. Zbroja bardzo przydała się takiemu piratowi, jak Hareck, choć nie potrafiła go ochronić przed trucizną. Mocarny Pierwszy Imperator Regny zmarł zaraz po spożyciu obiadu, otruty przez własną żonę.

Tarcza chwały

30000

Tarcza

24

(Magii Ducha, Tarcza +5, Odporność na Magię Ciała -10, na Magię Umysłu -10) Tarcza Chwały jest jedną z pięciu takich tarcz, które istnieją. Wykonano ją w Czasie Cudów. Przystosowano ją do zwiększania mocy magii Ducha, ale powoduje to obniżenie odporności na ataki oparte na magii Umysłu u Ciała.

Kelebrim

30000

Tarcza

20

(Odporność na zamianę w kamień, Połowa obrażeń z ataków pociskami, Wytrzymałość +50, Odporność na magię Ziemi -30) Jedna z pierwszych tarcz, które opuściły Kuźnię Kalebrimską. Pod uchwytem na rękę znajduje się prosty znak ""Kalebrim"". Potężne moce magiczne mają chronić właściciela przed spojrzeniem Meduzy, ale, jak większość zaczarowanych broni, ma też swoje wady. Kalebrim osłabia odporność właściciela na magię Ziemi.

Hełm Taledona

30000

Hełm

14

(Magii światła, Osobowość +15, Moc +15, Szczęście -40, Dobra) Od roku 870 Po Ciszy, ten wspaniały hełm należał do Taledona, Wysokiego Boskiego Kapłana i Wysokiego świętego Przełożonego Świątyni Słońca. Prawdopodobnie przyczynił się też do jego przedwczesnej śmierci w roku 881. Mówią, że jeżeli próbuje się obdarzyć jakiś przedmiot zbyt wieloma mocami magicznymi, zawsze ma to jakieś negatywne rezultaty. W tym przypadku taką negatywną cechą jest to, że właściciel hełmu ma strasznego pecha. Taledon, jedna z najpotężniejszych postaci swoich czasów, doświadczony dyplomata, żołnierz i kapłan, zginął pod kołami pędzącego wozu kiedy przechodził ulicę w Steadwick.

Czapka uczonego

30000

Hełm

2

(Nauka +15, Wytrzymałość -50) Czapka Uczonego znacznie zwiększa zdolność umysłu do przyjmowania i zatrzymywania wiedzy. Efekt ten jest tak potężny, że jej właściciel, pławiąc się w oceanie swoich myśli, często zapomina o trosce w swoje ciało.

Finaksańska korona

30000

Hełm

0

(Magii Ognia, Odporność na Magię Wody +50, Osobowość +30, Klasa Pancerza -20) To jest (BYŁA) zaginiona korona efemerycznego Imperium Phanaxu. Podczas noszenia, kamienie szlachetne płoną magią Ognia rzucając czerwonawy blask na twarz swojego właściciela. Korona zwiększa wszystkie biegłości związane z magią Ognia i zdecydowanie opiera się atakom opartym na magii Wody.

Oko umysłu

15000

Hełm

10

(+15 Intelekt, +15 Osobowość, Regeneracja PM, Ludzka) Oko Umysłu wykonał Mistrz Mekorig dla Wielkiego Druida, Larette Weismana. Oko Umysłu zwiększa intelekt i osobowość, odnawia punkty magii posiadacza i zapewnia ochronę dla głowy. Niestety, tylko człowiek może ją nosić.

Elficka kolczuga

15000

Kolczuga

30

(Szybkiego Uzyskania Gotowości, +15 Szybkość, +15 Celność, Elfów) Kolczuga Elfów była bardzo popularna przed wojnami z ludźmi i goblinami. Wieki walki połączone z upadkiem sztuki płatnerskiej spowodowały, że do naszych czasów nie dotrwała prawie żadna. Efektem użycia lżejszych materiałów i dostosowania pancerza do elfów jest to, że zbroja gwarantuje właścicielowi dużą swobodę ruchu i pozwala na szybsze i bardziej dokładne ataki.

Maska cieni

2000

Hełm

12

Maska zaprojektowana, by ukryć tożsamość tego, który ją nosi. Poza tym, posiada magiczne właściwości ochrony i pomaga w złodziejskim rzemiośle.

Tarcza zawodnika

300

Tarcza

7

Przedmiot związany z misją: Wewnętrzna strona tej zniszczonej tarczy jest splamiona krwią. Prawie na pewno jej właściciela spotkała śmierć.

Dłonie Mistrza

20000

Rękawice

12

(Nieuzbrojony +10, Unik +10) Dłonie Mistrza są przeznaczone dla Mnichów, ale kilku Złodziei nauczyło się używać tej broni z niezłymi rezultatami. Większość posiadaczy przynosi sławę i bogactwo, choć ostatniemu właścicielowi widocznie nie poszło tak dobrze.

Siedmiomilowe buty

20000

Buty

15

(Szybkość +40, Magii Wody) Nazwane tak dlatego, że zwiększają refleks i wielkość kroków posiadacza, najważniejszą funkcją tych butów jest ułatwienie używania Magii Wody do przyspieszenia podróży. Każdy, kto je nosi, zdobędzie sławę, ale nie zawsze będzie to dobra sława. Wcześniejsi właściciele często mieszali się w różne ciemne sprawki i knowania.

Pas tytana

30000

Pas

0

(Moc +75, Szybkość -40) Tak jak wiele podobnych przedmiotów, Pas Tytana zwiększa moc posiadacza kosztem szybkości. Jedyna różnica, którą charakteryzuje się ta relikwia, jest różnica pomiędzy zyskaną mocą, a utratą szybkości.

Peleryna zmierzchu

30000

Peleryna

13

(Szybkość +50, Szczęście +50, Wszystkie odporności -15, Zła) Złowieszczej Peleryny Zmierzchu przez wieki używali szpiedzy i assassyni. Magiczna moc w niej zawarta tak bardzo przydaje się w tych profesjach, że łatwo zapomnieć o utracie magicznych odporności.

Sandały Hermesa

30000

Buty

20

(+100 Szybkość, +50 Celność, +50 Odporność na Magię Powietrza, Regeneracja PŻ, Regeneracja PM, Powolne Spadanie) Krążą plotki o tym, że skrzydlate sandały należały kiedyś do pewnego boga i dlatego temu, kto je nosi, przekazują niesamowitą moc.

Owcza szata

15000

Peleryna

10

(Odporność na choroby, obłęd paraliż, truciznę, sen, zamienienie w kamień, Intelekt -20, Osobowość -20) Szata noszona przez Wysokiego Kapłana Baa jest bardzo użyteczna, ale powoli osłabia silną wolę tego, kto ją nosi.

Kute rękawice

15000

Rękawice

10

(+30 Odporność na Ogień, +15 Moc, +15 Wytrzymałość, Krasnoludzkie) Te rękawice wykonał Mekorig dla swoich asystentów, żeby mogli mu lepiej pomagać. Zwiększając i tak zadziwiającą moc i wytrzymałość krasnoludów, te rękawice dodatkowo zapewniają odporność na ogień - tak potrzebną w gorącej kuźni.

Pas herosa

15000

Pas

0

(+5 Mistrz Władania Bronią, +15 Moc, Regeneracja PŻ, Męski) Zaprojektowany dla Świętego Perci, ten pas gwarantuje swojemu właścicielowi znajomość sztuk władania bronią, niezwykłą siłę i regenerację zdrowia. Święty Perci bardzo często korzystał z jego mocy, ale i to nie pomogło mu, gdy poległ w walce ze Smokiem Wromthraxem.

Słoneczna peleryna

2500

Peleryna

11

Ta peleryna symbolizuje najwyższą rangę wśród Kapłanów Słońca Zrobiono ich tylko dziewięć- po jednej na każdego członka Wysokiej Rady Słońca.

Księżycowa peleryna

2500

Peleryna

11

Ta peleryna symbolizuje najwyższą rangę wśród Kapłanów Księżyca. Zrobiono ich tylko dziewięć- po jednej na każdego członka Wysokiej Rady Księżyca.

Wampirzy płaszcz

2500

Peleryna

9

Takie cudo jak to można spotkać u wampirów. Peleryna ochrania przed promieniami słońca, ale nie jest w stanie ochronić twarzy.

Skrzydlate sandały

0

Buty

0

(+100 Szybkość, +50 Celność, +50 Odporność na Magię Ognia, Stopniowa Regeneracja PM i PŻ, Powolne Spadanie) Krąży plotka, że skrzydlate sandały należały kiedyś do pewnego boga, dlatego przekazują one olbrzymią moc swojemu właścicielowi.

Tarcza Lorda Kilburna

0

Tarcza

9

Przedmiot związany z misją: Na dolnej części tej zniszczonej tarczy ciągle jest wygrawerowane imię Kilburna.