W trakcie tworzenia
Zadania do wykonania na Szmaragdowej Wyspie
- Przynieście czerwony eliksir sędziemu na Szmaragdowej Wyspie
- Czerwony eliksir jest do zrobienia.
- Przynieście muszlę sędziemu na Szmaragdowej Wyspie
- Muszlę albo kupić od Sally w pobliżu jamy smoka lub znaleźć w stodole na północnym zachodzie wyspy.
- Przynieście długi łuk sędziemu na Szmaragdowej Wyspie
- Łuk jest w smoczej jamie i Sala Rekiniego Zęba (musisz zabić Sala, jeśli chcesz go wziąć).
- Przynieście płytkę podłogową sędziemu na Szmaragdowej Wyspie
- Płytka jest w bibliotece. Należy znaleźć ołtarz, skierować się na południe, otworzyć drzwi i za czerwoną ścianą będzie płytka.
- Przynieście instrument muzyczny sędziemu na Szmaragdowej Wyspie
- Instrument można kupić za 500 sztuk złota od kobiety w czerni spacerującej przed gospodą. Można go też ukraść jeśli ma się złodzieja.
- Przynieście strojny kapelusz sędziemu na Szmaragdowej Wyspie
- Kapelusz można zdobyć w Świątyni Księżyca lub drogą wymiany z Brentem Filiantem
- Znajdźcie zaginionych zawodników na Szmaragdowej Wyspie i przynieście tego dowód Lordowi Markhamowi
- Dowód śmierci zawodników, a mianowicie zakrwawiona tarcza znajduje się w Smoczej Jamie.
Zadania poza ścieżkami dobra i zła
- Oczyśćcie Zamek Harmondale i powróćcie do Lokaja w Gospodzie Domowej w Harmondale
- Chyba nie trzeba wyjaśniać? Zabij wszystko co się rusza w zamku i wróć do Lokaja w Gospodzie Domowej.
- Zabierzcie Latarnię Światła z Doliny Kurhanów i zwróćcie ją Tarinowi Withernowi w Harmondale
- Lampa znajduje się w Kurhanie II. Jak się do niego dostać jest wytłumaczone tutaj.
- Dowiedzcie się, co się stało z bratem Darrona w jaskiniach Białych Klifów, a następnie wróćcie do Darrona w Harmondale
- Ciało znajduje się w jaskiniach Białych Klifów, razem z kartami do Arcomage.
- Wydostańcie sygnet Davrika z jaskiń bandytów w północno-zachodniej Erathii i zwróćcie go Davrikowi Peladium z Harmondale
- Sygnet znajduje się w kryjówce bandytów, w największym pomieszczeniu.
- Porozmawiajcie z krasnoludami z Kamiennego Miasta w Dolinie Kurhanów, aby znaleźć sposób na wyremontowanie zamku Harmondale
- Trzeba porozmawiać z królem Hothfarrem IX
- Znajdźcie zaginione miejsce medytacji w Krasnoludzkich Kurhanach
- Miejscem medytacji jest fontanna w grobowcu.
- Uratujcie krasnoludy z Kopalń Czerwonych Krasnoludów i powróćcie do ich króla w Kamiennym Mieście w Dolinie Kurhanów
- Zabijcie wszystkich troglodytów pod Kamiennym Miastem i wróćcie do Sparka Burnkindle
- Zabijcie wszystkich nieumarłych w nawiedzonym dworku w Dolinie Kurhanów i powróćcie do Fredericka Orga w Erathii
- Zadanie jest proste: wpaść i uderzać w wszystko co się rusza. W biblioteczce jest przycisk, ale trudno go zauważyć bez wysokiej percepcji. Można więc przejść inną drogą: na bokach łóżek powinny być dźwignie, które otwierają ukryte drzwi.
- Zabijcie Wromthraxa Bez Serca w jego jaskini w Tatalii, a potem porozmawiajcie z Sir Charlsem Quixotem
- Smok jest odporny na magię wody, a wejścia strzeże spora grupka trolli. Radzę wykończyć go łukami z obrażeniami od ognia i/lub różdżkami.
- Wygrajcie pojedynki w Arcomage we wszystkich trzynastu gospodach, a potem wróćcie do Giny Barnes w Erathii
- Dostarczcie Lordowi Markhamowi w jego posiadłości w Tatalii zapieczętowany list od kolekcjonera Norberta Thrusha
- To zadanie należy bezwzględnie wykonać PRZED wykonaniem zadania awansu na łotrzyka.
- Udajcie się do majątku Lorda Markhama w Tatalii, skradnijcie stamtąd wazę i wróćcie z nim do Williama Laskera w kanałach Erathii
- Waza jest na lewo od wejścia. Niewidzialność jest tu bardzo przydatna, choć niekonieczna nawet na niższych poziomach.
- Zdobądźcie trzy obrazy i wróćcie z nimi do Ferdinanda Viscontiego w Tatalii
- 2 obrazy są w zamku Gryphonheart, a jeden w nawiedzonym dworku.
- Przynieście pióro Parsona Norbertowi Thrushowi w Erathii
- Pióro dostajemy za wykonanie zadania 19.
- Zepsujcie windę w Kopalni Czerwonych Krasnoludów na pustyni Bracada, a następnie udajcie się do Steagala Snicka w Avlee
- Mechanizm windy jest na dolnym poziomie kopalni. Należy go kliknąć... i jak najszybciej biec do windy.
- Zbierzcie sześć części golema i złączcie je w całość, a następnie wróćcie do Thomasa Greya do Szkoły Czarów
- Głowy w Bracadzie (należy brać tę koło dwóch wież połączonych mostem), kończyny w Tatalii (wyspa Tidewater) i Avlee (wysepka z obeliskiem) i Deyji (dwie sztuki - koło wioski i niedaleko Przedsionka Czeluści), a korpus w Dolinie Kurhanów (mostem w pobliżu Kamiennego Miasta do samego końca).
- Zdobądźcie trzy statuetki i umieśćcie je w sanktuariach na pustyni Bracada, w Tatalii oraz Avlee, po czym wróćcie do Thorna Lumbra z Lasu Tulareańskiego
- Statuetki są w świątyniach na wyspach Evenmorn i w labiryncie.
Odkryjcie sekret wejścia do do wzgórza skrzatów w Avlee i porozmawiajcie z królem skrzatów- Należy skręcić w prawo i cały czas kierować się w tym kierunku. Ścieżką!
- Dostarczcie zapieczętowany list królowi skrzatów w Pałacu pod Wzgórzem w Avlee
- Można to wykonać razem z zadaniem 26.
- Udajcie się do kamiennych kręgów w Tatalii, na Wyspach Evenmorn i Avlee, potem wróćcie do Anthony Greena w Lesie Tulareańskim
- Najpierw należy wykonać misję promocyjną na kapłana.
- Przynieście piszczałki skrzatów Johannowi Kerridowi w Lesie Tulareańskim
Należy wykonać zadanie 27 i wrócić do Johanna Kerrida.
- Odnajdźcie zaginioną mapę piratów w jaskiniach Tidewater w Tatalii i powróćcie do Daedalusa Falka na wrzosowiska Deyi
- Mapa jest w ukrytym pomieszczeniu pod pokładem (miejsce wypełnione szkieletami).
- Wydostańcie szczątki Haldara z Labiryntu w Nighon i zwróćcie je Mazimowi Dusk w Nighon
- Szczątki Haldara są w "jaskiniowej" części Labiryntu. Jeśli masz szczęście możesz trafić w skrzyni z szczątkami na relikwię.
- Odzyskajcie plany z Fortu Riverstride i przynieście je Eldrichowi Parsonowi do Zamku Navan w Lesie Tulareańskiego
- Uratujcie Lorena Steel z jaskiń Tulareańskich w Lesie Tulareańskim i przyprowadźcie go do Królowej Katarzyny
- Przyprowadźcie fałszywego Lorena do Królowej Katarzyny w Zamku Gryphonheart
- Przekażcie fałszywe plany fortu Riverstride Eldrichowi Parsonowi z Zamku Navan w Lesie Tulareańskim
- Podczas bitwy w Lesie Tulareańskim zdobądźcie trąbkę Gryphonhearta i zwróćcie ją wybranej przez was stronie
- Dokonaj wyboru sędziego, który zastąpi sędziego Greya na stanowisku arbitra w sporze o Harmondale
Zadania ścieżki światła
- Dostań się do Celeste używając wielkiego teleportu na pustyni Bracada, a następnie porozmawiaj z Gavinem Magnusem w Zamku Jasności w Celeste.
- Przejdźcie przez Ściany Mgły nikogo nie zabijając i wróćcie do Gavina Magnusa w Zamku Jasności w Celeste.
- Mury mgły trzeba przechodzić na niewidzialności lub 60 poziomie. Wieżyczki z dziurkami od klucza powinno się naciskać spacją.
- Zdobądźcie części ołtarzy ze Świątyni Światła w Celeste i Świątyni Ciemności w Czeluści i wróćcie z nimi do Wskrzesicielki w Zamku Jasności w Celeste.
- Przeszukajcie piwnicę z winem w Tatalii i powróćcie do Craga Hacka w Zamku Jasności w Celeste.
- Do piwnicy należy tylko wejść, chociaż warto ją też oczyścić (dodatkowego doświadczenia nigdy nie za mało).
- Wydostańcie skrzynkę z naczyniami dusz z Zamku Półmroku w Czeluści i powróćcie z nią do Sir Caneghema w Celeste.
- Najłatwiej naczynia można dostać kierując się do łódki, pokierować nią w dół rzeki i schodami w górę. Po przejściu mostu będą kolejne schody (spiralne), komnata z 3 wampirami i skrzynka z naczyniami. Naczynia są także w Nighonie.
- Dokonajcie obrzędu oczyszczenia ołtarza zła w świątyni Księżyca na Wyspie Evenmorn, po czym wróćcie do Rebecci Devine w Celeste.
- Wystarczy kliknąć ołtarz i zadanie wykonane.
- Odzyskajcie Stułę Pór Roku z Przedsionka Czeluści i wróćcie z nią do Gary Zimma na pustynię Bracada.
- Stuła jest w skrzyni tuż przed wejściem do Czeluści
- Wygrajcie pięć walk na arenie rycerzy i powróćcie do Led Rowan na pustyni Bracada.
- Na arenę można się dostać z Harmondale, w niedzielę, stajniami.
- Uspokójcie drzewa z Lasu Tulareańskiego rozmawiając z Najstarszym Drzewem, a następnie powróćcie do Lysandera Sweeta na pustyni Bracada.
- Odnajdźcie Księgę Boskiej Interwencji w Strefie Wylęgu w Czeluści, a potem wróćcie do Thomasa Greya do Szkoły Czarów.
- Odzyskajcie doskonały łuk z Twierdzy Tytanów w Avlee i przynieście go do Lawrenca Marka w Harmondale.
- Udajcie się do świątyni Baa w Avlee i zabijcie Najwyższego Kapłana Baa. Następnie wróćcie do Bartłomieja Hume w Harmondale.
- Kapłan jest w podziemiach. Uważaj na diabły!
- Wydobądźcie kości krasnoludzkiego króla z tuneli pomiędzy Kamiennym Miastem a Nighon i umieśćcie je w miejscu spoczynku w Dolinie Kurhanów. Następnie wróćcie do Anthony Greena w Lesie Tulareańskim.
- Czaszka znajduje się w północno-wschodniej części tunelów.
- Uratujcie Alicję Hargreaves z wieży Williama na wrzosowiskach Deyi, a potem porozmawiajcie z Sir Charlsem Quixotem.
- Wejdź do wieży Williama, zabij wszystkich i uwolnij Alicję kluczem od jednego mistrza miecza.
- Udajcie się do szóstej wieży strażniczej na wrzosowiskach Deyi i przenieście odważnik z góry wieży na dół. Potem wróćcie do Willama Laskera w kanałach Erathii.
- Przed upływem dwóch tygodni udajcie się do gildii najemników w Tatalii i porozmawiajcie z Nilesem Stantleyem.
- Ukradnijcie gobelin z zamku waszego sojusznika i przynieście go Nilesowi Stantleyowi do gildii najemników w Tatalii.
- Zadania tego lepiej nie wykonywać: wydłuża czas gry o dwa lata (respawn obszaru następuje co dwa lata).
- Napadnijcie na Tolbertiego w jego domu w Czeluści i przynieście jego kostkę kontrolną Mędrcowi Robertowi w Celeste.
- Na Tolbertiego są 3 metody:
- Magia ciała na arcymistrzu + Ochrona przed magią
- Paladyn z najwyższym poziomem biegłości w maczudze (ma szansę na sparaliżowanie celu)
- Kradzież na wysokim poziomie
- Save & Load
- Podchodzisz do Tolbertiego, atakujesz go. Jeśli nikogo ci nie wymazał, zapisujesz. Jeśli wymazał to wczytujesz zapis.
- Udajcie się do Kolonii Zod w krainie olbrzymów i zabijcie Xenofexa, po czym wróćcie do Wskrzesicielki w Zamku Jasności w Celeste.
- Trzeba "kawałek" przejść. Najpierw do Kamiennego miasta, Tunelu Nighońskiego, Góry Grzmiącej Pięści, a potem tunelami do Eofol. W samej Kolonii Zod jest trudno, ale od czego jest niewidzialność? Aby otworzyć drzwi do pomieszczenia z Xenofaxem należy wcisnąć przyciski i uwolnić Rolanda.
- Udajcie się do Lincolna, który znajduje się pod powierzchnią morza, na zachód od Avlee, wydostańcie z niego przetwornik oscylacyjny, a następnie zwróćcie go Wskrzesicielce w Celeste.
Zadania ścieżki ciemności
- Będąc w Przedsionku Czeluści na wrzosowiskach Deyi wejdźcie do Czeluści, a następnie potem porozmawiajcie z Archibaldem w Zamku Półmroku.
- Przejdźcie przez Strefę Wylęgu i powróćcie do Archibalda w Czeluści.
- Strefę Wylęgu warto przejść na jak najniższym poziomie, gdyż można ją wtedy przejść bez walki (Gogling jest mniejszy od Magoga) i podbudować sobie samoocenę.
- Zniszczcie magiczne systemy obrony w laboratorium Clankera i wróćcie do Mrocznego Cienia w Czeluści.
- Tu jest mapa. Zabezpieczenia można wyłączyć w pokoju za kratami, niedaleko Złego Oka. UWAGA! Wiele osób nie potrafi znaleźć książki otwierającej tajne przejście. Jest to druga książka od lewej, na najwyższej półce w zaułku.
- Zdobądźcie skrzynkę z naczyniami dusz od czarnonksiężników Górze Grzmiącej Pięści i wróćcie z nią do Maximusa w Czeluści.
- Do naczyń najłatwiej się dostać wchodząc wejściem wokół którego roi się od czarnoksiężników i roków, niedaleko głównej fontanny Nighonu.
- Zdobądźcie części ołtarzy ze Świątyni Światła w Celeste i Świątyni Ciemności w Czeluści i wróćcie z nimi do Kastora w Czeluści.
- Odzyskajcie naczynia liszów z Toru Przeszkód w Celeste i przynieście je Halfgildowi Wynacowi w Czeluści.
- UWAGA: wbrew pewnym informacjom wcześniejsze zdobycie naczyń z Nighonu nie wyklucza pojawienia się naczyń lisza w murach mgły, jednak obniża szanse na ich znalezienie. Bardzo ważne jest też przejście Toru za pierwszym podejściem, gdyż gdy wchodzi się drugi raz naczynia znikają z skrzyni. Z Murami Mgły związany jest też jeden błąd: gdy wychodzi się "drugim wyjściem" to sztandar w zamku Harmondale zmienia się na sztandar czarodziejów.
- Złamcie szyfr w Szkole Czarów na pustyni Bracada, aby odkryć położenie grobowca Ashwara Nog'Nogotha. Gdy tego dokonacie, udajcie się na miejsce, wejdźcie do środka, a następnie wróćcie do Stephana Sand w Czeluści.
- Grobowiec znajduje się w południowej Erathii nad rzeką. Przyciski należy klikać w kolejności wskazówek zegara (zacząwszy od "dwunastej"), a na koniec środkowy przycisk.
- Zbeszcześćcie ołtarz dobra w świątyni Słońca na Wyspie Evenmorn, po czym wróćcie do Daedalusa Falka na wrzosowiska Deyi.
- Udajcie się na Niebiański Dwór w Celeste i zabijcie lady Eleanor Carmine. Wróćcie z dowodem do Seknita Undershadowa na wrzosowiskach Deyi.
- Eleanor spaceruje niedaleko Zamku Jasności. Widać ją od razu po czerwonym ubraniu.
- Porwijcie Alicję Hargreaves z jej rezydencji w Zamku Gryphonheart i przyprowadźcie ją do wieży Wiliama na wrzosowiskach Deyi.
- Zadanie to najłatwiej wykonać na niewidzialności.
- Wkradnijcie się do skarbca elfów w Zamku Navan w Lesie Tulareańskim, a następnie powróćcie do Fredericka Orga w Erathii.
- Windą w dół, na prawo do końca korytarza i przeszukać podłogę pod ścianą.
- Zbierzcie nagrody o wartości 10 000 sztuk złota ze zleceń od Rad Miasta, a następnie wróćcie do Ebednezera Sowera w Lesie Tulareańskim.
- Odzyskajcie doskonały łuk z Twierdzy Tytanów w Avlee i przynieście go do Steagala Snicka w Avlee.
- Zabierzcie smocze jajo ze ze smoczej jaskini w krainie olbrzymów i przynieście je Torowi Anwynowi na Górze Nighon.
- Z tym zadaniem związana jest ciekawostka. Gdy wychodzimy z tunelów do Eofol to zgłasza się Archibald, nawet jeśli jeszcze jest królem Czeluści. Właściwe zadanie nie jest trudne jeśli mamy lot i niewidzialność. Wejście znajduje się pod numerem 17 w Krainie tytanów.
- Zabijcie wszystkie gryfy w Erathii i na pustyni Bracada i wróćcie do Setha Drakksona na wrzosowiska Deyi.
- Armageddonem je!
- Przed upływem dwóch tygodni udajcie się do gildii najemników w Tatalii i porozmawiajcie z Nilesem Stantleyem.
- Ukradnijcie gobelin z zamku waszego sojusznika i przynieście go Nilesowi Stantleyowi do gildii najemników w Tatalii.
- Dokonajcie zamachu na Mędrca Roberta w jego domu w Celeste, a potem wróćcie do Tolbertiego w Czeluści.>
- Tu jest metoda.
- Udajcie się do Kolonii Zod w krainie olbrzymów i zabijcie Xenofexa, po czym wróćcie do Kastora w Czeluści.
- Udajcie się do Lincolna, który znajduje się pod powierzchnią morza, na zachód od Avlee, wydostańcie z niego przetwornik oscylacyjny, a następnie zwróćcie go Kastorowi w Czeluści.