W trakcie tworzenia

Zadania do wykonania na Szmaragdowej Wyspie

  1. Przynieście czerwony eliksir sędziemu na Szmaragdowej Wyspie
    Czerwony eliksir jest do zrobienia.
  2. Przynieście muszlę sędziemu na Szmaragdowej Wyspie
    Muszlę albo kupić od Sally w pobliżu jamy smoka lub znaleźć w stodole na północnym zachodzie wyspy.
  3. Przynieście długi łuk sędziemu na Szmaragdowej Wyspie
    Łuk jest w smoczej jamie i Sala Rekiniego Zęba (musisz zabić Sala, jeśli chcesz go wziąć).
  4. Przynieście płytkę podłogową sędziemu na Szmaragdowej Wyspie
    Płytka jest w bibliotece. Należy znaleźć ołtarz, skierować się na południe, otworzyć drzwi i za czerwoną ścianą będzie płytka.
  5. Przynieście instrument muzyczny sędziemu na Szmaragdowej Wyspie
    Instrument można kupić za 500 sztuk złota od kobiety w czerni spacerującej przed gospodą. Można go też ukraść jeśli ma się złodzieja.
  6. Przynieście strojny kapelusz sędziemu na Szmaragdowej Wyspie
    Kapelusz można zdobyć w Świątyni Księżyca lub drogą wymiany z Brentem Filiantem
  7. Znajdźcie zaginionych zawodników na Szmaragdowej Wyspie i przynieście tego dowód Lordowi Markhamowi
    Dowód śmierci zawodników, a mianowicie zakrwawiona tarcza znajduje się w Smoczej Jamie.

    Zadania poza ścieżkami dobra i zła

  8. Oczyśćcie Zamek Harmondale i powróćcie do Lokaja w Gospodzie Domowej w Harmondale
    Chyba nie trzeba wyjaśniać? Zabij wszystko co się rusza w zamku i wróć do Lokaja w Gospodzie Domowej.
  9. Zabierzcie Latarnię Światła z Doliny Kurhanów i zwróćcie ją Tarinowi Withernowi w Harmondale
    Lampa znajduje się w Kurhanie II. Jak się do niego dostać jest wytłumaczone tutaj.
  10. Dowiedzcie się, co się stało z bratem Darrona w jaskiniach Białych Klifów, a następnie wróćcie do Darrona w Harmondale
    Ciało znajduje się w jaskiniach Białych Klifów, razem z kartami do Arcomage.
  11. Wydostańcie sygnet Davrika z jaskiń bandytów w północno-zachodniej Erathii i zwróćcie go Davrikowi Peladium z Harmondale
    Sygnet znajduje się w kryjówce bandytów, w największym pomieszczeniu.
  12. Porozmawiajcie z krasnoludami z Kamiennego Miasta w Dolinie Kurhanów, aby znaleźć sposób na wyremontowanie zamku Harmondale
    Trzeba porozmawiać z królem Hothfarrem IX
  13. Znajdźcie zaginione miejsce medytacji w Krasnoludzkich Kurhanach
    Miejscem medytacji jest fontanna w grobowcu.
  14. Uratujcie krasnoludy z Kopalń Czerwonych Krasnoludów i powróćcie do ich króla w Kamiennym Mieście w Dolinie Kurhanów
  15. Zabijcie wszystkich troglodytów pod Kamiennym Miastem i wróćcie do Sparka Burnkindle
  16. Zabijcie wszystkich nieumarłych w nawiedzonym dworku w Dolinie Kurhanów i powróćcie do Fredericka Orga w Erathii
    Zadanie jest proste: wpaść i uderzać w wszystko co się rusza. W biblioteczce jest przycisk, ale trudno go zauważyć bez wysokiej percepcji. Można więc przejść inną drogą: na bokach łóżek powinny być dźwignie, które otwierają ukryte drzwi.
  17. Zabijcie Wromthraxa Bez Serca w jego jaskini w Tatalii, a potem porozmawiajcie z Sir Charlsem Quixotem
    Smok jest odporny na magię wody, a wejścia strzeże spora grupka trolli. Radzę wykończyć go łukami z obrażeniami od ognia i/lub różdżkami.
  18. Wygrajcie pojedynki w Arcomage we wszystkich trzynastu gospodach, a potem wróćcie do Giny Barnes w Erathii
  19. Dostarczcie Lordowi Markhamowi w jego posiadłości w Tatalii zapieczętowany list od kolekcjonera Norberta Thrusha
    To zadanie należy bezwzględnie wykonać PRZED wykonaniem zadania awansu na łotrzyka.
  20. Udajcie się do majątku Lorda Markhama w Tatalii, skradnijcie stamtąd wazę i wróćcie z nim do Williama Laskera w kanałach Erathii
    Waza jest na lewo od wejścia. Niewidzialność jest tu bardzo przydatna, choć niekonieczna nawet na niższych poziomach.
  21. Zdobądźcie trzy obrazy i wróćcie z nimi do Ferdinanda Viscontiego w Tatalii
    2 obrazy są w zamku Gryphonheart, a jeden w nawiedzonym dworku.
  22. Przynieście pióro Parsona Norbertowi Thrushowi w Erathii
    Pióro dostajemy za wykonanie zadania 19.
  23. Zepsujcie windę w Kopalni Czerwonych Krasnoludów na pustyni Bracada, a następnie udajcie się do Steagala Snicka w Avlee
    Mechanizm windy jest na dolnym poziomie kopalni. Należy go kliknąć... i jak najszybciej biec do windy.
  24. Zbierzcie sześć części golema i złączcie je w całość, a następnie wróćcie do Thomasa Greya do Szkoły Czarów
    Głowy w Bracadzie (należy brać tę koło dwóch wież połączonych mostem), kończyny w Tatalii (wyspa Tidewater) i Avlee (wysepka z obeliskiem) i Deyji (dwie sztuki - koło wioski i niedaleko Przedsionka Czeluści), a korpus w Dolinie Kurhanów (mostem w pobliżu Kamiennego Miasta do samego końca).
  25. Zdobądźcie trzy statuetki i umieśćcie je w sanktuariach na pustyni Bracada, w Tatalii oraz Avlee, po czym wróćcie do Thorna Lumbra z Lasu Tulareańskiego
  26. Statuetki są w świątyniach na wyspach Evenmorn i w labiryncie.
    Odkryjcie sekret wejścia do do wzgórza skrzatów w Avlee i porozmawiajcie z królem skrzatów
    Należy skręcić w prawo i cały czas kierować się w tym kierunku. Ścieżką!
  27. Dostarczcie zapieczętowany list królowi skrzatów w Pałacu pod Wzgórzem w Avlee
    Można to wykonać razem z zadaniem 26.
  28. Udajcie się do kamiennych kręgów w Tatalii, na Wyspach Evenmorn i Avlee, potem wróćcie do Anthony Greena w Lesie Tulareańskim
    Najpierw należy wykonać misję promocyjną na kapłana.
  29. Przynieście piszczałki skrzatów Johannowi Kerridowi w Lesie Tulareańskim
  30. Należy wykonać zadanie 27 i wrócić do Johanna Kerrida.
  31. Odnajdźcie zaginioną mapę piratów w jaskiniach Tidewater w Tatalii i powróćcie do Daedalusa Falka na wrzosowiska Deyi
    Mapa jest w ukrytym pomieszczeniu pod pokładem (miejsce wypełnione szkieletami).
  32. Wydostańcie szczątki Haldara z Labiryntu w Nighon i zwróćcie je Mazimowi Dusk w Nighon
  33. Szczątki Haldara są w "jaskiniowej" części Labiryntu. Jeśli masz szczęście możesz trafić w skrzyni z szczątkami na relikwię.
  34. Odzyskajcie plany z Fortu Riverstride i przynieście je Eldrichowi Parsonowi do Zamku Navan w Lesie Tulareańskiego
  35. Uratujcie Lorena Steel z jaskiń Tulareańskich w Lesie Tulareańskim i przyprowadźcie go do Królowej Katarzyny
  36. Przyprowadźcie fałszywego Lorena do Królowej Katarzyny w Zamku Gryphonheart
  37. Przekażcie fałszywe plany fortu Riverstride Eldrichowi Parsonowi z Zamku Navan w Lesie Tulareańskim
  38. Podczas bitwy w Lesie Tulareańskim zdobądźcie trąbkę Gryphonhearta i zwróćcie ją wybranej przez was stronie
  39. Dokonaj wyboru sędziego, który zastąpi sędziego Greya na stanowisku arbitra w sporze o Harmondale

    Zadania ścieżki światła

  40. Dostań się do Celeste używając wielkiego teleportu na pustyni Bracada, a następnie porozmawiaj z Gavinem Magnusem w Zamku Jasności w Celeste.
  41. Przejdźcie przez Ściany Mgły nikogo nie zabijając i wróćcie do Gavina Magnusa w Zamku Jasności w Celeste.
    Mury mgły trzeba przechodzić na niewidzialności lub 60 poziomie. Wieżyczki z dziurkami od klucza powinno się naciskać spacją.
  42. Zdobądźcie części ołtarzy ze Świątyni Światła w Celeste i Świątyni Ciemności w Czeluści i wróćcie z nimi do Wskrzesicielki w Zamku Jasności w Celeste.
  43. Przeszukajcie piwnicę z winem w Tatalii i powróćcie do Craga Hacka w Zamku Jasności w Celeste.
  44. Do piwnicy należy tylko wejść, chociaż warto ją też oczyścić (dodatkowego doświadczenia nigdy nie za mało).
  45. Wydostańcie skrzynkę z naczyniami dusz z Zamku Półmroku w Czeluści i powróćcie z nią do Sir Caneghema w Celeste.
  46. Najłatwiej naczynia można dostać kierując się do łódki, pokierować nią w dół rzeki i schodami w górę. Po przejściu mostu będą kolejne schody (spiralne), komnata z 3 wampirami i skrzynka z naczyniami. Naczynia są także w Nighonie.
  47. Dokonajcie obrzędu oczyszczenia ołtarza zła w świątyni Księżyca na Wyspie Evenmorn, po czym wróćcie do Rebecci Devine w Celeste.
  48. Wystarczy kliknąć ołtarz i zadanie wykonane.
  49. Odzyskajcie Stułę Pór Roku z Przedsionka Czeluści i wróćcie z nią do Gary Zimma na pustynię Bracada.
    Stuła jest w skrzyni tuż przed wejściem do Czeluści
  50. Wygrajcie pięć walk na arenie rycerzy i powróćcie do Led Rowan na pustyni Bracada.
    Na arenę można się dostać z Harmondale, w niedzielę, stajniami.
  51. Uspokójcie drzewa z Lasu Tulareańskiego rozmawiając z Najstarszym Drzewem, a następnie powróćcie do Lysandera Sweeta na pustyni Bracada.
  52. Odnajdźcie Księgę Boskiej Interwencji w Strefie Wylęgu w Czeluści, a potem wróćcie do Thomasa Greya do Szkoły Czarów.
  53. Odzyskajcie doskonały łuk z Twierdzy Tytanów w Avlee i przynieście go do Lawrenca Marka w Harmondale.
  54. Udajcie się do świątyni Baa w Avlee i zabijcie Najwyższego Kapłana Baa. Następnie wróćcie do Bartłomieja Hume w Harmondale.
    Kapłan jest w podziemiach. Uważaj na diabły!
  55. Wydobądźcie kości krasnoludzkiego króla z tuneli pomiędzy Kamiennym Miastem a Nighon i umieśćcie je w miejscu spoczynku w Dolinie Kurhanów. Następnie wróćcie do Anthony Greena w Lesie Tulareańskim.
    Czaszka znajduje się w północno-wschodniej części tunelów.
  56. Uratujcie Alicję Hargreaves z wieży Williama na wrzosowiskach Deyi, a potem porozmawiajcie z Sir Charlsem Quixotem.
    Wejdź do wieży Williama, zabij wszystkich i uwolnij Alicję kluczem od jednego mistrza miecza.
  57. Udajcie się do szóstej wieży strażniczej na wrzosowiskach Deyi i przenieście odważnik z góry wieży na dół. Potem wróćcie do Willama Laskera w kanałach Erathii.
  58. Przed upływem dwóch tygodni udajcie się do gildii najemników w Tatalii i porozmawiajcie z Nilesem Stantleyem.
  59. Ukradnijcie gobelin z zamku waszego sojusznika i przynieście go Nilesowi Stantleyowi do gildii najemników w Tatalii.
    Zadania tego lepiej nie wykonywać: wydłuża czas gry o dwa lata (respawn obszaru następuje co dwa lata).
  60. Napadnijcie na Tolbertiego w jego domu w Czeluści i przynieście jego kostkę kontrolną Mędrcowi Robertowi w Celeste.
    Na Tolbertiego są 3 metody:
    • Magia ciała na arcymistrzu + Ochrona przed magią
    • Paladyn z najwyższym poziomem biegłości w maczudze (ma szansę na sparaliżowanie celu)
    • Kradzież na wysokim poziomie
    • Save & Load
    • Podchodzisz do Tolbertiego, atakujesz go. Jeśli nikogo ci nie wymazał, zapisujesz. Jeśli wymazał to wczytujesz zapis.
  61. Udajcie się do Kolonii Zod w krainie olbrzymów i zabijcie Xenofexa, po czym wróćcie do Wskrzesicielki w Zamku Jasności w Celeste.
    Trzeba "kawałek" przejść. Najpierw do Kamiennego miasta, Tunelu Nighońskiego, Góry Grzmiącej Pięści, a potem tunelami do Eofol. W samej Kolonii Zod jest trudno, ale od czego jest niewidzialność? Aby otworzyć drzwi do pomieszczenia z Xenofaxem należy wcisnąć przyciski i uwolnić Rolanda.
  62. Udajcie się do Lincolna, który znajduje się pod powierzchnią morza, na zachód od Avlee, wydostańcie z niego przetwornik oscylacyjny, a następnie zwróćcie go Wskrzesicielce w Celeste.

    Zadania ścieżki ciemności

  63. Będąc w Przedsionku Czeluści na wrzosowiskach Deyi wejdźcie do Czeluści, a następnie potem porozmawiajcie z Archibaldem w Zamku Półmroku.
  64. Przejdźcie przez Strefę Wylęgu i powróćcie do Archibalda w Czeluści.
    Strefę Wylęgu warto przejść na jak najniższym poziomie, gdyż można ją wtedy przejść bez walki (Gogling jest mniejszy od Magoga) i podbudować sobie samoocenę.
  65. Zniszczcie magiczne systemy obrony w laboratorium Clankera i wróćcie do Mrocznego Cienia w Czeluści.
  66. Tu jest mapa. Zabezpieczenia można wyłączyć w pokoju za kratami, niedaleko Złego Oka. UWAGA! Wiele osób nie potrafi znaleźć książki otwierającej tajne przejście. Jest to druga książka od lewej, na najwyższej półce w zaułku.
  67. Zdobądźcie skrzynkę z naczyniami dusz od czarnonksiężników Górze Grzmiącej Pięści i wróćcie z nią do Maximusa w Czeluści.
  68. Do naczyń najłatwiej się dostać wchodząc wejściem wokół którego roi się od czarnoksiężników i roków, niedaleko głównej fontanny Nighonu.
  69. Zdobądźcie części ołtarzy ze Świątyni Światła w Celeste i Świątyni Ciemności w Czeluści i wróćcie z nimi do Kastora w Czeluści.
  70. Odzyskajcie naczynia liszów z Toru Przeszkód w Celeste i przynieście je Halfgildowi Wynacowi w Czeluści.
  71. UWAGA: wbrew pewnym informacjom wcześniejsze zdobycie naczyń z Nighonu nie wyklucza pojawienia się naczyń lisza w murach mgły, jednak obniża szanse na ich znalezienie. Bardzo ważne jest też przejście Toru za pierwszym podejściem, gdyż gdy wchodzi się drugi raz naczynia znikają z skrzyni. Z Murami Mgły związany jest też jeden błąd: gdy wychodzi się "drugim wyjściem" to sztandar w zamku Harmondale zmienia się na sztandar czarodziejów.
  72. Złamcie szyfr w Szkole Czarów na pustyni Bracada, aby odkryć położenie grobowca Ashwara Nog'Nogotha. Gdy tego dokonacie, udajcie się na miejsce, wejdźcie do środka, a następnie wróćcie do Stephana Sand w Czeluści.
    Grobowiec znajduje się w południowej Erathii nad rzeką. Przyciski należy klikać w kolejności wskazówek zegara (zacząwszy od "dwunastej"), a na koniec środkowy przycisk.
  73. Zbeszcześćcie ołtarz dobra w świątyni Słońca na Wyspie Evenmorn, po czym wróćcie do Daedalusa Falka na wrzosowiska Deyi.
  74. Udajcie się na Niebiański Dwór w Celeste i zabijcie lady Eleanor Carmine. Wróćcie z dowodem do Seknita Undershadowa na wrzosowiskach Deyi.
  75. Eleanor spaceruje niedaleko Zamku Jasności. Widać ją od razu po czerwonym ubraniu.
  76. Porwijcie Alicję Hargreaves z jej rezydencji w Zamku Gryphonheart i przyprowadźcie ją do wieży Wiliama na wrzosowiskach Deyi.
  77. Zadanie to najłatwiej wykonać na niewidzialności.
  78. Wkradnijcie się do skarbca elfów w Zamku Navan w Lesie Tulareańskim, a następnie powróćcie do Fredericka Orga w Erathii.
  79. Windą w dół, na prawo do końca korytarza i przeszukać podłogę pod ścianą.
  80. Zbierzcie nagrody o wartości 10 000 sztuk złota ze zleceń od Rad Miasta, a następnie wróćcie do Ebednezera Sowera w Lesie Tulareańskim.
  81. Odzyskajcie doskonały łuk z Twierdzy Tytanów w Avlee i przynieście go do Steagala Snicka w Avlee.
  82. Zabierzcie smocze jajo ze ze smoczej jaskini w krainie olbrzymów i przynieście je Torowi Anwynowi na Górze Nighon.
  83. Z tym zadaniem związana jest ciekawostka. Gdy wychodzimy z tunelów do Eofol to zgłasza się Archibald, nawet jeśli jeszcze jest królem Czeluści. Właściwe zadanie nie jest trudne jeśli mamy lot i niewidzialność. Wejście znajduje się pod numerem 17 w Krainie tytanów.
  84. Zabijcie wszystkie gryfy w Erathii i na pustyni Bracada i wróćcie do Setha Drakksona na wrzosowiska Deyi.
  85. Armageddonem je!
  86. Przed upływem dwóch tygodni udajcie się do gildii najemników w Tatalii i porozmawiajcie z Nilesem Stantleyem.
  87. Ukradnijcie gobelin z zamku waszego sojusznika i przynieście go Nilesowi Stantleyowi do gildii najemników w Tatalii.
  88. Dokonajcie zamachu na Mędrca Roberta w jego domu w Celeste, a potem wróćcie do Tolbertiego w Czeluści.>
  89. Tu jest metoda.
  90. Udajcie się do Kolonii Zod w krainie olbrzymów i zabijcie Xenofexa, po czym wróćcie do Kastora w Czeluści.
  91. Udajcie się do Lincolna, który znajduje się pod powierzchnią morza, na zachód od Avlee, wydostańcie z niego przetwornik oscylacyjny, a następnie zwróćcie go Kastorowi w Czeluści.