Wyspa Evenmorn

Jeżeli nie przeszkadzają wam bagna i mgła, to Wyspa Evenmorn jest całkiem niezłym miejscem do zamieszkania. Oczywiście leżąca na niej klątwa to inna sprawa - wszędzie są duchy i szkielety - ale poza tym, sąsiedzi nie wtrącają się do cudzych spraw. Nawet Kościoły Słońca i Księżyca przestały ze sobą walczyć. Pewnie zaczyna im brakować wyznawców...

Podróże

  • Statkiem: 4 dni i 500 złota - Tatalia (poniedziałek, środa, piątek)
  • Statkiem: 6 dni i 500 złota - Las Tulareański (sobota)

    Stwory

    Miejsca

    1. Przystań - Święte ŻagleDeckert Kapitan
    2. Piedestał: Odporność na Magię Ciała
    3. "Roześmiany Mnich" - Winston Właściciel Gospody
      • pokój: 3 złota, jedzenie: na 6 dni za 2 złota
      • Arcomage. Start: Wieża-20, Mur-10, Surowce: /25, 5/25, 5/25. Zwycięstwo: Wieże-150 lub Surowce-400. Nagroda: 600 złota
      • Nauczyciel: Rozbrajanie Pułapek, Percepcja, Kradzież po 500 złota
    4. Piedestał: Odporność na Magię Umysłu
    5. Piedestał: Dzień Bogów
    6. Test Osobowośi
    7. Wielka Świątynia Księżyca
    8. Bethold Carerhill
      • Nauczyciel: Kupiectwo - Mistrz za 5000 złota
    9. Dennis Carerhill
    10. Oberic Crane
      • Nauczyciel: Uniki - Mistrz za 5000 złota
    11. Ulbrecht Zabijaka
    12. Studnia - teleport do miejsca 14
    13. Ołtarz: + 10 do Szybkości i Celności na stałe.
    14. Obelisk
    15. Fedwin Smithson
      • Nauczyciel: Tarcza - Arcymistrz za 7000 złota
      • Oraz opowie ci o klątwie
    16. William Smithson
    17. Studnia - teleport do miejsca 10
    18. Ołtarz. Jeden z trzech, które musisz odwiedzić aby ukończyć zadanie nr 28
    19. Wielka Świątynia Słońca
    20. Najwyższa Gildia Wody
    21. Kamienny Krąg - rozwiązanie zagadki z obelisków

    Wielka Świątynia Księżyca

    Od wejścia wyraźnie słychać odgłosy bluźnierczego zawodzenia
    oraz okrzyki i jęki nieumarłych

    Stwory

    Podstawową umiejętnością, która tu się bardzo przyda to Percepcja. Ponieważ jest tu kilka ukrytych korytarzy i schowków.
    Na wprost wejścia znajduje się kaplica z ołtarzem. Ubij Kapłana Księżyca i ściągnij z niego Księżycową Pelerynę a zaliczysz zadanie nr 43. Prócz tego w jednej ze skrzyń znajdziesz Statuetkę Orła. Umieść ją na ołtarzu w Tatalii, gdyż jest to część zadania nr 25

    Jeżeli potrzebujesz pomocy no to służę:
    Wchodząc do Świątyni po lewej stronie w ścianie masz ukryty korytarz. Idąc nim dojdziesz do pomieszczenia w którym znajdziesz dwie dźwignie: jedna otwiera drzwi do celi obok, a druga unieruchamia zapadnię nad tą celą.
    Jeżeli jednak pójdziesz schodami do góry (po prawo od wejścia), przejdziesz przez drzwi i wylądujesz w celi to nie jest jeszcze koniec świata. W ścianie naprzeciwko wyjścia masz ukryty schowek, a w nim nieograniczoną ilość zwojów z czarem Telekineza. Przez kraty widzisz dźwignie - zrób użytek z tych zwojów.
    Cofnijmy się troszkę. Na antresoli po lewo od schodów i do końca znajduje się ukryte pomieszczenie, a w nim skrzynia ze Stratuetką Orła.
    Po unieszkodliwieniu zapadni możesz przejść do biblioteki. Przeszukaj tu dobrze regały - można znaleźć coś ciekawego, a poza tym jeden z nich odsłania sekretny pokój.

    Wielka Świątynia Słońca

    Lata świetności tej zrujnowanej wielkiej Świątyni Słońca już minęły,
    choć wygląda na to, że ktoś ciągle się nią opiekuje

    Stwory

    Jest tu kilka ukrytych komnat, więc Percepcja będzie jak najbardziej przydatna.
    Cóż ciekawego można tu znaleźć? Ano np. Statuetkę Rycerza, którą trzeba umieścić na ołtarzu w Avlee, a jest to część zadania nr 25. Do tego jeden z Kapłanów nosi na sobie ciekawy artefakt: Słoneczną Pelerynę. Oczywiście dobrowolnie jej nie odda...
    Jeżeli wybierzesz Ścieżkę Ciemności, to będziesz miał tu do wykonania jeszcze jedno zadania nr 65.

    Kilka udogodnień.
    W komnacie po lewej, w skrzyni znajdziesz Statuetkę Rycerza. Na wprost masz drzwi do większego pomieszczenia. Po lewo schody. Na piętrze po przekątnej drzwi, a dalej po lewej drzwi ukryte (po prawej nieukryte :)).
    Wracamy na dół. Na wprost od wejścia korytarz, ale zaraz na jego początku pułapka strzelająca Kulą Ognia. Dwa sposoby na jej ominięcie: albo idź przy samej ścianie - nie zawsze działa, albo po prostu przeskocz nad nią.
    Skręcamy w lewo i mamy pomieszczenie z ławkami. Na jego końcu, po prawej stronie ukryte drzwi. I to w zasadzie wszystko.