Dolina Kurhanów
Krasnoludy mieszkają pod ziemią w Dolinie Kurhanów. To zbiorowisko starożytnych cmentarzy wybudowanych wieki temu przez ich przodków, chcących oddać hołd upadłym królom i herosom.
Podróże
Stwory
Miejsca
- Jasper Fissure
- Kelly Garnef
- Opowie ci o Handlu i o Łowcach Nagród
- Kopalniana Gospoda - Irving
- pokój: 32 złota, jedzenie: na 18 dni za 58 złota
- Nauczciel: Rozbrajanie Pułapek, Percepcja i Kradzież po 500 złota
- Arcomage. Start: Wieża-20, Mur-50, Surowce:1/5, 1/5, 2/25. Zwycięstwo: Wieża-100 lub Surowce-300. Nagroda:1800 złota
- Licia Rivenrock
Arvin Beneclowd
- kup szkalane butelki za 2000, a potem sprzedaj je w Avlee
- sprzedaj piasek za 3000, o ile kupiłeś go w Tatali
- Obelisk +20 do Odporności na Magię Ognia (tymczasowo)
- Kamienne Miasto
- Obelisk +20 od Odporności na Magię Umysłu (tymczasowo)
- Wejście do Kurhanu IX
- Skrzynia, po zamknięciu której zostajesz teleportowany w miejsce "12"
- Wejście do Kurhanu X
- Nawiedzona Posiadłość
- Fajne miejsce: sam środek jakiegoś wielkiego zgromadzenia Gogów, Goglingów i Magogów
- Obelisk nr 10
- Piedestał Mocy
- Wejście do Kurhanu VII
- W skrzyni znajdziesz tułów Golema. Potrzebna ona jest do ukończenia zadania nr 24.
- Ołtarz Moc i Wytrzymałość +10 (na stałe)
- Dallia Sparks
- Doradzi ci jak poruszać się po kurhanach, oraz opowie o mistrzostwach na arenie
- Ametyst Gemstone
- On również opowie o sposobach poruszania się po kurhanach, oraz jeszcze o nauczycielach ekspertach
- Feldspar Toolmen
- Studnia: +25 odporności na magię ognia (tymczasowo)
Kamienne Miasto jest jednym z wielkich bastionów krasnoludów na świecie.
Niełatwo by było sforsować frontowe wrota.
Stwory
- Felion Urthsmite
- Studnia
- "Wyważony Topór" - Ulther Kowal
- "Bogactwo Mineralne" - Rialt Bankier
- "Grog Groga" - Grogg
- Pokój: 40 złota, jedzenie: na 20 dni za 79 złota
- Nauczyciel: Rozbrajanie Pułapek, Percepcja i Kradzież po 450 złota
- Arcomage. Start: Wieża - 50, mur - 50, surowce: 5/20, 3/10, 5/20. Zwycięstwo: Wieża - 100 lub Surowce - 300. Nagroda: 2000 złota.
- "Polerowany Ryngraf" - Artur Płatnerz
- Akademia Wojenna - Augus Instruktor
- Swiątynia Kamienia
- Jasper Welman
- Nauczyciel: Magia Ziemi - Ekspert za 1000 złota
- Opowie ci o statuetkach
- Jobber Thain
- Nauczyciel: Kupiectwo - Ekspert za 2000 złota
- Aldrin Tamloc
- Nauczyciel: Maczuga - Ekspert za 2000 złota
Trip Thorinson
- Nauczyciel: Atletyka - Ekspert za 500 złota
- Seline Falconeye
- Dalin Keenedge
- Nauczyciel: Topór - Mistrz za 5000 złota
- Sala Tronowa
- Mistrzowska Gildia Ziemi - Ariha Mistrz Gildii
- Silne Eliksiry i Wywary - Digger Alchemik
- Bibeloty - Dozer Mag
- Balan Gizmo
- Spark Burnkindle
Critias Burnkindle
- Część mieszkalna
- Studnia
- Studnia
- Krasnoludzki Skarbiec
- Zejście do Podziemi Kamiennego Miasta i do Tunelu Nighońskiego
Więc, lordowie Harmondale? Jestem Król Hothfarr IX, władca Kamiennego Miasta. Czego chcecie?
Król krasnoludów jak większość mieszkańców nie wierzy w to, że długo utrzymacie się przy życiu:
- Więc mam przed sobą nowych panów Harmondale. Nie robi to na mnie wrażenia. Wątpię, żeby inni królowie dużo sobie z was robili. Pewnie wkrótce i tak dacie się zabić. A może kryje się tu coś, czego nie widać gołym okiem. Tak. Może będziecie mogli zrobić coś dla mnie, a ja będę się mógł wam odpłacić. Moje kopalnie we wschodniej Bracadzie opanowały Meduzy. Zamieniły kilku ludzi w kamień. Te monstra są bardzo niebezpieczne, a ja nie chcę stracić więcej ludzi w ekspedycji ratunkowej. Za to was mogę stracić.
Weźcie ten eliksir i polejcie nim figury. To powinno ich obudzić. Potem ja naprawię wasz zamek. Idźcie już i uważajcie na gryfy w Bracadzie.
I tak oto w ten niewybredny sposób otrzymujesz zadanie nr 14.
Ale po wykonaniu go będzie ci niezmiernie wdzięczny:
Witam ponownie, władcy Harmondale! Teraz mogę wam pomóc. Moi inżynierowie zajmą się waszym zamkiem. Macie moje podziękowania. Zawsze będziecie tu mile widziani.
Legowisko Troglodytów
Stwory
Już od samego wejścia napotykamy sporą grupę Troglodytów, a dalej będzie ich jeszcze więcej. Może się okazać, że trzeba będzie zrobić drugie podejście, odwiedzając w międzyczasie uzdrowiciela. Ale czego się nie robi aby pomóc Krasnoludom i ukończyć zadanie nr 15.
W korytarzach znajdziesz kilka skrzyń ze skarbami i grudki rudy na ścianach.
- Winda łącząca Kamienne Miasto z Podziemiami Kamiennego Miasta
- Wejście do Tunelu Nighońskiego
- Obelisk nr 14
Kurhany
Nie do wszystkich kurhanów można dostać się z powierzchni, a wiele z nich jest ze sobą połączonych systemem magicznych teleportów i pułapek, które chronią groby przed rabusiami. Jeżeli będziecie się dobrze przyglądali ścianom, to powinniście zobaczyć znaki, które pomogą wam w nawigacji.
Stwory
- Olbrzymi nietoperz, Nietoperz wampir, Nietoperz piekieł
- Szkielet, Szkielet wojownik, Wódz szkieletów
- Gogling, Gog, Magog
- Zgniły trup, Chodzący trup, Zombie
- Zjawa, Upiór, Upiór kurhanów
- Widziadło, Ghul, Potępieniec
- Olbrzymi szczur, Świetlisty szczur, Ognisty szczur
Wejście do Kurhanów jest miłe dla oka, ale jednocześnie niepokojące. W pobliżu wejścia panuje niesamowita cisza - czytamy wchodząc do kurhanu.
Od samego wejścia będziesz atakowany przez różne stwory. Raz będzie ich mało, a innym razem może się zdarzyć, że będziesz musiał się wycofać, aby uleczyć rany.
Pomiędzy teleporterami znajdują się tablice ułatwiające orientację w Kurhanach. Na środku jest numer Kurhanu w którym obecnie się znajdujesz, a po bokach numery Kurhanów do których prowadzą teleportery. Dodatkowo są dwie wajchy góra - dół, dzięki którym każdy z teleporterów prowadzi do dwóch różnych kurhanów (poza wyjątkami, oczywiście).
Przed wejściem do Kurhanów warto opróżnić plecaki. Znajdziesz tam mnóstwo mniej lub bardziej cennych przedmiotów, które możesz spieniężyć.
Przydatne czary: Światło Pochodni i Magiczne Oko to standard, ale również Zdjęcie Klątwy i Leczenie Trucizny. Jest mnóstwo tajnych przejść, a więc posiadanie Percepcji wielce wskazane.
Poza w/w atrakcjami możesz załatwić kilka powierzonych ci zadań. Takich jak zadanie nr 9, zadanie nr 13 i zadanie nr 50
W pobliżu każdego cmentarza lub miejsca spoczynku przodków znajduje się jakiś nawiedzony dom.
Stwory
Jeżeli uporasz się z przeciwnikami przy drzwiach to potem masz już "z górki". Na dole są cztery pomieszczenia w których znajdziesz regały ze skarbami, oraz część zadania nr 21. Na piętrze jest biblioteka - przeszukaj regały. Po otwarciu tajnego przejścia krótki korytarz w lewo, schodami w dół, kilka skrzyń ze skarbami (nie licząc stworów) i zadanie nr 16 wykonane.
W tunelach można łatwo zabłądzić, a znalezienie tam czegoś graniczy niemal z cudem.
Stwory
Podczas wojny, czarnoksiężnicy wydrążyli tunel prowadzący z Nighonu do Kamiennego Miasta, żeby dostać się na stały ląd. Mimo, że zostali wyparci z powrotem na swoją wyspę, tunele pozostały.
Jeżeli chcecie szybko dojść do Nighon przez tunele, to powinniście na ich rozstaju skręcić w lewo. O tych, którzy skręcili w prawo, nikt już więcej nie słyszał. Możliwe, że prawa odnoga też prowadzi do Nighon, ale tylko Czarnoksiężnicy mogą nią przejść!
Warto sprawdzić, czy ta wskazówka jest prawdziwa.
Poza tym jak zwykle możesz wykonać zlecone ci wcześniej zadanie nr 50, pod warunkiem, że kroczysz Ścieżką Światła
Miejsca
- Wejście
- Przejście do Góry Grzmiącej Pięści w Nighonie
- Czaszka Zokarra IV - zadanie nr 50