Harmondale

Wygraliście zawody Lorda Markhama?
Powodzenia...ostatni ludzie, którzy próbowali zrobić porządek w tym miejscu, weszli do Zamku Harmondale i nigdy już nie wyszli.

Podróże

Stwory

Miejsca

  1. Chadric Towusaver Turgon Wyrwidąb
  2. Gregory Weider
  3. Johanson Kern Tanya Kirklynn
  4. Illene Farswell Pedron Sablewood Rydric
  5. Studnia: tymczasowo +10 do Mocy
  6. Bartłomiej Hume Ronald Kinney
  7. Piedestał Kamiennej Skóry
  8. Gospoda "Gospoda Domowa" Lokaj
  9. Davrik Peladium
  10. Stajnie - "Stajnie J.K.M." - Christian Koniuszy
  11. Sheldon Mist
  12. Kira Steeleye
  13. Studnia
  14. Ashen Temper
  15. Darron Temper
  16. Fenton Krewlen
  17. Shane Thomas
  18. Ton Withersmythe
  19. Douglas Iverson
  20. Dom Bankiera - Dannar Bankier
  21. Centrum Treningowe - "Instruktor Walki" - Hadrian Instruktor
  22. Świątynia - "Katedra WelNin" - Linzie Uzdrowiciel
  23. Tarin Withern
  24. Lawrenc Mark
  25. Cardric Steady
  26. Bertram Stillwater
  27. Alise Nightwood
  28. Straton Hillsman
  29. Yarrow Elmsmire
  30. Torrent
  31. Brahein Kadarr
  32. Lenord Skinner
  33. Peryn Lightfingers
  34. Zamek Harmondale
  35. Rada Miasta Harmondale - Frederich Urzędnik
  36. Eliksiry i Nie Tylko - Jessica Alchemik
  37. Różności Otta - Otto Mag
  38. Praktyczna Gildia Ducha - Wally Mistrz Gildii
  39. Nowicjat Gildii Ziemi - Pebble Mistrz Gildii
  40. Nowicjat Gildii Wody - Ullen Mistrz Gildii
  41. Studnia: +2 do Celności na stałe)
  42. Biegła Gildia Powietrza - Pearl Mistrz Gildii
  43. Praktyczna Gildia Ciała - Jerald Mistrz Gildii
  44. Nowicjat Gildii Umysłu - Lyric Mistrz Gildii
  45. Biegła Gildia Ognia - Jani Mistrz Gildii
  46. Hartowana Stal - Caldar Kowal
  47. Wioskowa Zbrojownia - Peter Płatnerz
  48. Matric Bowes
  49. Carla Tarent
  50. Fort
  51. Obelisk nr 1
  52. Arbiter
  53. Sanktuarium
  54. Jaskinie Białych Klifów
  55. Ogniska
  56. Piedestał Mocy

Zamek Harmondale

Przed wami znajdują się wrota do waszego nowego domu

Stwory

Przed wejściem spotykasz Lokaja:
- A, nowi lordowie! Przepraszam za stan zamku - już od dość dawna nikt się nim odpowiednio nie opiekował. Przywitałbym was w środku, gdyby nie gobliny. Ich małe plemię wprowadziło się i chociaż prosiłem, żeby się wyniosły, nie chciały mnie wysłuchać. W istocie, były dosyć niegrzeczne. Może wy moglibyście... porozmawiać z nimi? Jeśli przypadkiem wam się uda je 'przekonać', żeby się wyniosły, będę tutaj w Harmondale w Gospodzie Domowej.
Po chwili:
Obawiam się, że rozmowa z tymi goblinami nic nie da, moi panowie. Czy mogę zasugerować użycie przemocy?
I tak oto otrzymałeś zadanie nr 8.

Po zwycięstwie okazuje się, że zamek jest "lekko" zrujnowany


W skrzyni przy sali tronowej znajdziesz ciekawy List do Hairbaugha. Po przeczytaniu go, udaj się za gospodę pogadać z jednym z wieśniaków. Właśnie do niego jest adresowany ten list.
Oczywiście po drodze wstąp do gospody i powiadom Lokaja o oczyszczeniu zamku z goblinów (myślę, że masz to już za sobą :)).
Ucieszy się:
- Niebiosom niech będą dzięki, że udało wam się ich stąd usunąć! Teraz musimy jakoś wysprzątać zamek i odbudować zniszczone fragmenty. Jedynymi stworzeniami, które mają ku temu wystarczająco dużo umiejętności i poświęcenia, są krasnoludy z Kamiennego Miasta, znajdującego się w Dolinie Kurhanów na południu. Wejście do miasta znajduje się w centrum doliny, na jednym z największych wzgórz.
Jak się domyślasz właśnie otrzymałeś kolejne zadanie nr 12

Zamek Harmondale
Po uratowaniu krasnoludów

Przed wami znajdują się wrota do waszego nowego domu
- te słowa nie brzmią już tak złośliwie

I komnaty zostały wyremontowane

A w Sali Tronowej czekają ambasadorzy z Erathii i Avlee

Ellen Rockwaj - [dyga z gracją] Jestem Ellen Rockway. Reprezentuję Erathię w sprawach państwowych. Zamieszkam tu na dworze na czas waszego panowania.
Wasza Królowa pragnie z wami rozmawiać jak najszybciej. Od Wojny mieszka na Zamku Gryphonheart w Seadwick. To rutynowa wizyta, zawsze, gdy nowi lordowie obejmują urząd królowa spotyka się z nimi, żeby wyjaśnić wszystkie sprawy. Królowa Katarzyna jest wami bardzo zainteresowana i powiedziała mi, że chciałaby skorzystać z waszych usług.

oraz

Alain Hani - Witam. Jestem Alain Hani, ambasador z Avlee. Reprezentuję mój kraj, a moje słowa są jego słowami. Jestem do waszej dyspozycj i chętnie wam pomogę we wszystkich sprawach, jakich będziecie chcieli się podjąć.
Choć Avlee nie panuje teraz w Harmondale, mój Król, Eldrich Parson z Avlee uważa to terytorium za swoją prawowitą własność. Wszystko sprowadza się do tego, że Erathia wykradła nam ten obszar w czasie Wojen Drzewnych wiele lat temu, a my nie ustaniemy póki go nie odzyskamy. Mój Król pragnie z wami rozmawiać. Udajcie się do Pierpontu w Lesie Tulareańskim i spotkajcie się z nim. Nie pożałujecie.

W podziemiach odkryto salę tortur. Zajżyj tam koniecznie. Znajdziesz trochę złota, parę drobiazgów (coś do ręki, na plecy, bądź na głowę, lub coś do wypicia), ale najważniejsze: raport z przesłuchania więźnia. Przyda ci się jeżeli wybierzesz drogę ciemności.

Arbiter

Jak się macie, moi lordowie? Jestem Sędzia Grey. Przydzielono mi nietypowe zajęcie arbitra w pojedynkach pomiędzy walczącymi krajami. Stanowisko to ma swoje dobre strony, chociaż nie można oczekiwać wdzięczności od ludzi, którym się pomaga. Kiedy obie strony od razu są na mnie złe, wiem, że postępuję dobrze.

W każdym razie, jeżeli planujecie być panami na Harmondale więcej, niż kilka miesięcy, to będziecie musieli znaleść jakiś sposób, żeby udowodnić, że nie jesteście tylko szczęśliwymi wieśniakami. Będziecie musieli udowodnić, że jesteście urodzeni do rządzenia.

Arbiter został powołany do rozstrzygania spornych spraw między Avlee i Erathią.
Dla ciebie również będzie przydatny: np. pomoże odnaleźć ci coś co zgubiłeś - lub przez przypadek wyrzuciłeś, albo udzieli ci wskazówek, jeżeli nie bedziesz wiedział co masz dalej robić.

Niestety Arbiter umiera, a ty musisz wybrać nowego. Do wyboru masz dwóch kandydatów: Sleena i Fairweathera. Wybór któregoś z nich pociągnie za sobą konieczność opowiedzenia się po jednaj z walczących ze sobą stron. Wybór pierwszego to przyłączenie się do Nekromantów w Deyii (Ścieżka Ciemności), a drugiego do Czarodziei z Pustyni Bracada (Ścieżka Światła).
Dodatkowo pociągnie to za sobą inne przygody. Spora część zadań będzie taka sama lub podobna, ale trafią się też całkiem inne. Zdobędziesz również dostęp do nowych czarów Magii Ciemności lub Magii Światła.
Która ścieżka jest ciekawsza? To sprawa gustu. Proponuję przejść obie :)

Sędzia Sleen

Podjęliście właściwą decyzję, moi lordowie. Przywódca Deyi, Archibald Ironfist, chciałby z wami porozmawiać. Z Wrzosowisk Deyi wejdźcie do Przedsionka Czeluści, a następnie udajcie się w stronę Czeluści. Archibald będzie na was czekał w Zamku Półmroku. Starajcie się być na czas.

Sędzia Fairweather

Podjęliście mądrą decyzję, moi lordowie. Gavin Magnus, przywódca czarodziei, chciałby z wami porozmawiać. Udajcie się na pustynię Bracady - użyjcie teleportu do Celeste, który powinien teraz działać. Gavin będzie na was czekał w Zamku Jasności. Czas to pieniądz, nie marnujcie go więc i pośpieszcie się.

Sanktuarium

Coś tu będzie

Jaskinie Białych Klifów

Te jaskinie są odwieczną kryjówką goblinów i bandytów.
Zresztą cokolwiek w nich żyje, sprawia, że miejsce to nie pachnie najmilej.

Stwory

Poza Harmondale znajduje się system grot, w których zawsze ukrywają się bandyci, potwory i inne dranie. Te jaskinie zwane są Grotami w Białym Klifie. Jeżeli kiedykolwiek ktoś was obrabuje, albo będziecie chcieli kogoś ukarać, wystarczy, że się tam udacie. Możecie być pewni, że znajdziecie tam kogoś, z kim będzie można powalczyć!
Poza tym Jaskinie jak to jaskinie: trochę zakamarków, ukrytych komnat, skrzyń ze skarbami, troglodytów i szlamowców. Ale najważniejsze że znajdziesz tam wiadomości o bracie Darrona Temper, co z kolei pozwoli ci ukończyć zadanie nr 10. Nie mówiąc już o tym, że znajdziesz tam karty, przy pomocy których będziesz mógł grać w Arcomage.
Jeszcze jedna uwaga. Nie wchodź tam z małą ilością magii - Szlamowce !

Fort

Prosty fort - podwójny mur z czterema strzelnicami

Cztery strzelnice bronią czterech przejść w zewnętrznym murze. Strzelają Iskrami, Śmiertelnym Żniwem i Kulą Ognia. Do tego zarówno we wnątrz jak i na zewnątrz fortu znajdują się Goblini. Po wyeliminowaniu strzelców, sam możesz obsługiwać wyrzutnie.
Po środku fortu znajduje się schowek. Znajdziesz tam kilka mało cennych rzeczy, jak równierz fragment żołnierskiego dziennika. Jednak lepiej GO nie otwieraj, jeżeli jesteś trochę poharatany. Posiłki goblińskie przybywają w najmniej odpowiednim momencie.

Ogniska Sygnałowe

Tak wygląda ognisko, a właściwie miejsce na nie...

...a tak rozpalone ognisko

Czy rozmawiałeś z Hairbaughiem za gospodą, przy Piedestale Kamiennen Skóry? Jeśli tak to z pewnością pamiętasz jego słowa:
"Jeżeli będziecie potrzebowali pomocy z Erathii, zapalcie ogniska sygnałowe w pobliżu traktów do Doliny Kurhanów, Erathii i Lasu Tulareańskiego. Wojska Erathii stacjonujące w pobliżu zobaczą ogień i przybędą wam z pomocą!"
A list do niego czytałeś?
"Hairbaugh
Kiedy zobaczysz, że ludzie są już bardzo słabi, zapal ogniska sygnałowe. Przybędziemy wkrótce po tym, jak zobaczymy ogień. Nie próbuj mnie znowu zdradzić. Jeśli chcesz przeżyć w moim plemieniu, musisz przestać myśleć tylko o swoich własnych korzyściach.
Grognard Wielki!"
Po rozpaleniu trzech ognisk, spodziewaj się w niedługim czasie najazdu sporej grupy Goblinów w południowo-zachodniej części Harmondale. Będzie ich naprawdę sporo, ale przynajmniej nie strzelają. Dodatkowo przy przywódcy - Grognardzie, znajdziesz Grognardowy Kordelas, może to i nic ciekawego, ale na początek jak znalazł.