Przed wejściem spotykasz Lokaja:
- A, nowi lordowie! Przepraszam za stan zamku - już od dość dawna nikt się nim odpowiednio nie opiekował. Przywitałbym was w środku, gdyby nie gobliny. Ich małe plemię wprowadziło się i chociaż prosiłem, żeby się wyniosły, nie chciały mnie wysłuchać. W istocie, były dosyć niegrzeczne. Może wy moglibyście... porozmawiać z nimi? Jeśli przypadkiem wam się uda je 'przekonać', żeby się wyniosły, będę tutaj w Harmondale w Gospodzie Domowej.
Po chwili:
Obawiam się, że rozmowa z tymi goblinami nic nie da, moi panowie. Czy mogę zasugerować użycie przemocy?
I tak oto otrzymałeś zadanie nr 8.
Ellen Rockwaj - [dyga z gracją] Jestem Ellen Rockway. Reprezentuję Erathię w sprawach państwowych. Zamieszkam tu na dworze na czas waszego panowania.
Wasza Królowa pragnie z wami rozmawiać jak najszybciej. Od Wojny mieszka na Zamku Gryphonheart w Seadwick. To rutynowa wizyta, zawsze, gdy nowi lordowie obejmują urząd królowa spotyka się z nimi, żeby wyjaśnić wszystkie sprawy. Królowa Katarzyna jest wami bardzo zainteresowana i powiedziała mi, że chciałaby skorzystać z waszych usług.
Alain Hani - Witam. Jestem Alain Hani, ambasador z Avlee. Reprezentuję mój kraj, a moje słowa są jego słowami. Jestem do waszej dyspozycj i chętnie wam pomogę we wszystkich sprawach, jakich będziecie chcieli się podjąć.
Choć Avlee nie panuje teraz w Harmondale, mój Król, Eldrich Parson z Avlee uważa to terytorium za swoją prawowitą własność. Wszystko sprowadza się do tego, że Erathia wykradła nam ten obszar w czasie Wojen Drzewnych wiele lat temu, a my nie ustaniemy póki go nie odzyskamy. Mój Król pragnie z wami rozmawiać. Udajcie się do Pierpontu w Lesie Tulareańskim i spotkajcie się z nim. Nie pożałujecie.
W podziemiach odkryto salę tortur. Zajżyj tam koniecznie. Znajdziesz trochę złota, parę drobiazgów (coś do ręki, na plecy, bądź na głowę, lub coś do wypicia), ale najważniejsze: raport z przesłuchania więźnia. Przyda ci się jeżeli wybierzesz drogę ciemności.
W każdym razie, jeżeli planujecie być panami na Harmondale więcej, niż kilka miesięcy, to będziecie musieli znaleść jakiś sposób, żeby udowodnić, że nie jesteście tylko szczęśliwymi wieśniakami. Będziecie musieli udowodnić, że jesteście urodzeni do rządzenia.
Arbiter został powołany do rozstrzygania spornych spraw między Avlee i Erathią.
Dla ciebie również będzie przydatny: np. pomoże odnaleźć ci coś co zgubiłeś - lub przez przypadek wyrzuciłeś, albo udzieli ci wskazówek, jeżeli nie bedziesz wiedział co masz dalej robić.
Niestety Arbiter umiera, a ty musisz wybrać nowego. Do wyboru masz dwóch kandydatów: Sleena i Fairweathera. Wybór któregoś z nich pociągnie za sobą konieczność opowiedzenia się po jednaj z walczących ze sobą stron. Wybór pierwszego to przyłączenie się do Nekromantów w Deyii (Ścieżka Ciemności), a drugiego do Czarodziei z Pustyni Bracada (Ścieżka Światła).
Dodatkowo pociągnie to za sobą inne przygody. Spora część zadań będzie taka sama lub podobna, ale trafią się też całkiem inne. Zdobędziesz również dostęp do nowych czarów Magii Ciemności lub Magii Światła.
Która ścieżka jest ciekawsza? To sprawa gustu. Proponuję przejść obie :)
Poza Harmondale znajduje się system grot, w których zawsze ukrywają się bandyci, potwory i inne dranie. Te jaskinie zwane są Grotami w Białym Klifie. Jeżeli kiedykolwiek ktoś was obrabuje, albo będziecie chcieli kogoś ukarać, wystarczy, że się tam udacie. Możecie być pewni, że znajdziecie tam kogoś, z kim będzie można powalczyć!
Poza tym Jaskinie jak to jaskinie: trochę zakamarków, ukrytych komnat, skrzyń ze skarbami, troglodytów i szlamowców. Ale najważniejsze że znajdziesz tam wiadomości o bracie Darrona Temper, co z kolei pozwoli ci ukończyć zadanie nr 10. Nie mówiąc już o tym, że znajdziesz tam karty, przy pomocy których będziesz mógł grać w Arcomage.
Jeszcze jedna uwaga. Nie wchodź tam z małą ilością magii - Szlamowce !
Cztery strzelnice bronią czterech przejść w zewnętrznym murze. Strzelają Iskrami, Śmiertelnym Żniwem i Kulą Ognia. Do tego zarówno we wnątrz jak i na zewnątrz fortu znajdują się Goblini. Po wyeliminowaniu strzelców, sam możesz obsługiwać wyrzutnie.
Po środku fortu znajduje się schowek. Znajdziesz tam kilka mało cennych rzeczy, jak równierz fragment żołnierskiego dziennika. Jednak lepiej GO nie otwieraj, jeżeli jesteś trochę poharatany. Posiłki goblińskie przybywają w najmniej odpowiednim momencie.
Czy rozmawiałeś z Hairbaughiem za gospodą, przy Piedestale Kamiennen Skóry? Jeśli tak to z pewnością pamiętasz jego słowa:
"Jeżeli będziecie potrzebowali pomocy z Erathii, zapalcie ogniska sygnałowe w pobliżu traktów do Doliny Kurhanów, Erathii i Lasu Tulareańskiego. Wojska Erathii stacjonujące w pobliżu zobaczą ogień i przybędą wam z pomocą!"
A list do niego czytałeś?
"Hairbaugh
Kiedy zobaczysz, że ludzie są już bardzo słabi, zapal ogniska sygnałowe. Przybędziemy wkrótce po tym, jak zobaczymy ogień. Nie próbuj mnie znowu zdradzić. Jeśli chcesz przeżyć w moim plemieniu, musisz przestać myśleć tylko o swoich własnych korzyściach.
Grognard Wielki!"
Po rozpaleniu trzech ognisk, spodziewaj się w niedługim czasie najazdu sporej grupy Goblinów w południowo-zachodniej części Harmondale. Będzie ich naprawdę sporo, ale przynajmniej nie strzelają. Dodatkowo przy przywódcy - Grognardzie, znajdziesz Grognardowy Kordelas, może to i nic ciekawego, ale na początek jak znalazł.