Gdy już tam będziecie, uważajcie na swoje portfele - w Steadwick aż roi się od złodziei. W gruncie rzeczy jesteśmy ich światową stolicą! Wszyscy wiedzą, że w kanałach ściekowych pod Steadwick mieszka Bill Lasker, mistrz gildii złodziei.
Bardzo przyjemna część podróży... Taplasz się w odchodach całego Steadwick, a humoru nie poprawia ci fakt, że szczury atakują tak samo ciebie jak i Złodziei. Ale jeżeli masz w swej drużynie Złodzieja i chcesz go awansować na Łotrzyka, a następnie (jeżeli wybierzesz ścieżkę światła) na Szpiega, to nie masz wyjścia: trzeba to g... przejść.
Przeciwnicy nie są zbyt mocni, ale jest kilka pułapek na które trzeba uważać, oraz kilka ukrytych przełączników i teleportów. Bardzo przydatnym czarem jest Skok, bo jeżeli go nie masz to się nabiegasz i nakombinujesz
Może i Bill Lasker jest rabusiem, ale od czasu do czasu pracuje dla Korony. Misje specjalne, szpiegostwo... takie tam rzeczy. Bill ma związek z wieloma całkiem niezwykłymi wydarzeniami, ale nikt nie udowodni jego powiązań z Koroną. A tak na poważnie, czy wydaje się wam, że ludzie Królowej nie potrafiliby aresztować pojedynczego człowieka, nawet gdyby ukrywał się w kanałach ściekowych?
Choć prawo jasno określa, kto jest winny a kto nie, to w mojej gestii leży decydowanie o tym, kto jest Złodziejem, a kto pospolitym rabusiem. Przynieś mi piękną wazę, którą widziałem koło kominka w posiadłości lorda Markhama, a mianuję cię Łotrzykiem. - zadanie nr 20
Trochę to krępujące okradać swojego dobroczyńce, ale jak masz jakieś skrupuły, to wstąp wpierw do niego i pogadaj chwilkę. Myślę, że jak zamienisz z nim kilka słów to zmienisz o nim zdanie - jeżeli do tej pory było ono dobre.
Jeżeli wybierzesz ścieżkę światła przyjdź do niego raz jeszcze:
Następne zadanie jest trochę trudniejsze... bardziej nadaje się dla szpiegów, niż dla łotrzyków. Poproszono mnie o wykonanie dość niebezpiecznej misji. Mam sprawić, by szósta wieża strażnicza, jedyna, która przetrwała wojny z Nekromantami, nie była w stanie oprzeć się następnemu atakowi. Nie wystarczy zabić strażników w środku - Nekromanci zastąpią ich innymi. Wieża znajduje się w południowej części krainy Nekromantów. Chcę, żebyście przeniknęli do wieży i przenieśli przeciwwagę z wartowni u szczytu wieży do wartowni na samym dole. Jest to odważnik z przywiązaną do niego liną, który znajdziecie we wnęce przy murze. Kiedy rozpocznie się atak, zbyt późno zauważą, że ktoś przełożył odważnik i wrota się nie zamkną. Jeżeli uda wam się tego dokonać, to udowodnicie, że zasługujecie na tytuł Szpiega. zadanie nr 52
Poza tym William może cię wyszkolić w:
Rozbrajanie pułapek - Ekspert za 500 złota
Kradzież - Ekspert za 500 złota
Sztylet - Arcymistrz za 8000 złota
Kilka porad dla "słabeuszy":
Bardzo użyteczny jest teleport znajdujący się tu: x=-4726, y=9233, a przenoszący tu: x:768, y:10880. Jeżeli jednak nie posiadasz Skoku, wpierw musisz uruchomić przełączniki, aby ustawić sobie drogę tak jak na mapie: x=-1405, y=12150; x=-5494, y=6598; x=5528, y=6589; x=1293, y=12041.
wejścia/wyjścia: x=28, y=-217; x=6647, y=3511; x=-6597, y=10222.
pułapki: x=-5557, y=11502; x=89, y=5586; x=5510, y=11743.
"Zauważyliście ten kryty most na drodze z Harmondale do Steadwick? To Fort Riverstride, który chroni nas przed niespodziewanym atakiem elfów na wypadek, gdyby chciały uderzyć z Harmondale. Fort kryje w sobie tak wiele pułapek i tajemnic, że nie da się go zdobyć - jedynie podstępem."
Jeżeli podejmiesz się zadania nr 32, będziesz musiał sprawdzić to na własnej skórze.
Do Fortu można dostać się albo wejściem znajdującym się na piętrze, albo pod Fortem ukrytymi drzwiami. W tym drugim przypadku potrzebne będzie zaklęcie Skok, albo Latanie
W zasadzie to masz tu do wykonania jedno zadanie nr 11. Chyba pamiętasz Davricka i jedo prośbę:
- Moi lordowie, w drodze powrotnej z Avlee napadli mnie okropni bandyci i okradli mnie ze wszystkiego co dały mi elfy. Zabrali nawet mój sygnet! Bez niego nie mogę prowadzić interesów, bo nie mogę przybijać swojej pieczęci na kontraktach z innymi kupcami. Słyszałem że bandyci rozłożyli się obozem w Erathii, ale nie jestem wojownikiem i nie potrafiłbym ich pokonać. Proszę was, udajcie się do Erathii i sprawcie, by sprawiedliwość zatryumfowała!